خیلی از افراد تازه کسب و کارشون رو شروع کردند و به دنبال دیده شدن و افزایش فروش هستند. البته که باید با توکل به خدا شروع کنید و از تلاش و کوشش دست برندارید اما فقط نمی شود از خدا خواست بلکه باید خودتان زمینه پیشرفت خود و کسب و کارتان را فراهم کنید.

شما می توانید از تکنیک ها و روش های بروز استفاده کنید که باعث جذب مشتری شود. دست روی دست نگذارید و تلاش خود را روز به روز بیشتر کنید تا مشتری های خود را تقویت کنید و به تعداد آنها اضافه کنید. از تو حرکت و از خدا برکت پس از لطف و یاد خدا ناامید نشوید.

در ادامه 10 راهکار برای افزایش فروش شما بیان می کنیم که امیدواریم برایتان سودمند باشد و فروش شما روز به روز بیشتر شود.

قبل از شروع به انجام کارهای زیر این دعا را بخوانید و 3بار صلوات بفرستید:

اَللَّهُمَّ یَا مُفَتِّحَ الْاَبْوَابْ اِفتَحْ لَنَا خَیْرَ الْبَابِ اَللَّهُمَّ ارْزُقْنَا رِزْقًا حَلَالًا طَیِّبًا وَرِزْقًا وَاسِعًا بِرَحْمَتِکَ یَا اَرْحَمَ الرَّاحِمِینْ

چه کار کنم مشتری هایم بیشتر شوند؟

1-دکور و فضای مغازه:

یکی از مسایلی که در فروش خیلی اهمیت دارد دکور و فضای مغازه شما می باشد، به آن دقت لازم و کافی داشته باشید.

اولین چیزی که توجه مشتری را به خودش جلب می کند دکور مغازه است اگر به هم ریخته و کثیف باشد مشتری از مغازه شما بیرون می رود در دکور مغازه تان از رنگ های شاد استفاده کنید.

تا حد امکان محصولات در دسترس مشتری باشد تا مشتری از گشتن دنبال یک چیز خاص خسته و کلافه نشود.

2- پوشیدن لباس آراسته:

سعی کنید به ظاهر خودتان اهمیت بدهید و از لباس های تمیز و مرتب استفادهکنید، بهداشت محیط خودتان را رعایت کنید و سعی کنید مغازه تان همیشه خوشبو باشد.

3-چینش درست محصولات:

مغازه ی بهم ریخته ای نداشته باشید چون مشتری با دیدنبه هم ریختگی مغازه شما فورا آنجا را ترک می کند چون واقعا گشتن برای یک جنس برایش سخت می باشد.

4-وقت شناس بودن:

سعی کنید در ساعات که مشخص می کنید مغازه تان را باز کنید چون مشتری روی حرف شما حساب می کند و روی قول شما برنامه ریزی می کند پس دقیق باشید و روی حرفتان بایستید.

5-خوش برخورد باشید:

خیلی وقت ها مشتری ها جذب اخلاق خوش فروشنده می شوند و این مسئله ی مهمی در فروش است ممکن است افراد راه زیادی را بیایند تا فقط از همین فروشگاه خرید کنند چون از فروشنده آن خوششان می .اید.

6-صداقت داشتن:

یکی دیگر از کارهای افزایش فروش صداقت داشتن فروشنده می باشد و فروش اجناس با کیفیت آن مثلا اگر جنسی کیفیت پایینی دارد روراست آن را به مشتری می گویند.

7-قیمت منصفانه:

محصولات خودشان را یک قیمت منصفانه فروش می دهند و از گران فروشی پرهیز می کنند.

8-اطلاعات فروشنده:

باید اطلاعات بالایی درباره مغازه خودتان داشته باشید و اطلاعات خودتان را بالا ببرید و اگر مشتری چیزی از شما پرسید بتوانید به خوبی جوابش را بدهید.

9-تخفیف دادن:

درباره ی قیمت محصولات لنجه نکنید و به مشتری تخفیف بدهید چون در ذهن مشتری تخفیف شما باقی می ماند و از هراز چند گاهی جشنواره برگزار کنید و در آنجا تخفیف بگذارید.

10- استفاده از فضای مجازی:

محدوده ی مشتریان خودتان را گسترش دهید،و به همان محله و همان شهر راضی نباشید. با استفاده از صفحات مجازی می توانید فروش خودتان را در شهرهای دیگر هم امتحان کنید و فروشتان را گسترش دهید.