شغل قنادی یکی از شغل هایی است که هم جنبه خدماتی و هم تولیدی و هم فروشندگی دارد. باید روش هایی برای جذب مشتری جدید و ثابت نگه داشتن مشتری های قدیمی انجام داد.بنابراین باید خدماتی ،در افزایش فروش و جذب مشتری قنادی ،انجام شود که در متن زیر به مواردی از آن میپردازیم که باعث افزایش فروش در حرفه قنادی میشود.

۰۱استفاده از تابلو تبلیعاتی 

از تابلویی استفاده کنید که توجه رهگذران را به خود جلب کند و این تابلو را در معرض دید قرار دهید و نام و لوگوی مخصوص به خود را روی ان بنویسید تا به خوبی شناخته شوید و در ذهن رهگذران باقی بمانید.

یک تابلو تبلیغاتی همچون شناسنامه بیانگر هویت مغازه و حرفه شماست که باعث میشود مشتری های زیادی را به سوی مغازه شما روانه کند.

سعی کنید از بهترین و مدرن ترین تابلو تبلیغاتی استفاده کنید که زننده حرف اول بین رقبای خود باشید و این کار باعث افزایش فروش در حرفه قنادی میشود.

تابلو تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر

استفاده از تابلو تبلیغاتی برای جذب مشتری

۰۲ایده های بسته بندی

علاوه بر بهداشتی بودن ، بسته بندی باید به شکلی باشد که شیرینی به راحتی از بسته بندی خارج شده و به شیرینی آسیب نزند.

همچنین سعی کنید جنس بسته بندی به خوبی انتخاب شود تا برای مشتری مشکل ایجاد نکند مثلا بعد از مدتی خیس نشود و به گونه ای ضد اب و سبک و راحت باشد.

در بسته بندی خود از طرح زیبا و شیک و از رنگ های شاد ومناسب استفاده کنید که به مشتری احساس خوشایندی بدهد.همچنین میتوانید برای داشتن ظاهر زیباتر بسته بندی مورد نظر خود از انواع ربان ها و وسایل تزئیناتی مختلف استفاده کنید.

معمولا با توجه به میزان خرید افراد از جعبه هایی با اندازه های مختلف استفاده کنید.میتوانید طراحی جعبه و چاپ جعبه شیرینی را در شکل ها و طرح های مختلف انجام دهید که این کار میتواند شما را در ذهن مشتری ماندگار کند زیرا که امروزه اغلب شیرینی فروشی ها از یک طرح استفاده میکنند و این از روش هایی است که باعث افزایش جذب مشتری به مغازه شما میشود.

بسته بندی شیرینی

ایده های بسته بندی شیرینی

3.نحوه برخورد بامشتری برای فروش بیشتر

با علاقه و اشتیاق و احترام با مشتریان خود رفتار کنید .

با دیگران همانطور برخورد کن که دوست داری  با تو برخورد شود!!

مشتریان را در خرید شیرینی و محصولات  مورد نظر با توجه به مناسبت و جشنی که دارند راهنمایی کنید تا به آنها احساس راحتی بیشتری بدهید.

خود را خسته و کلافه نشان ندهید .با انرژی و با حوصله بیشتری با مشتریان خود برخورد کنید این امر باعث میشود مشتری ها زمان بیشتری در مغازه شما حضورداشته باشند.

پوشیدن یک لباس مرتب و تمیز مرتبط با شغل شیرینی فروشی احساس بهتری به مشتری میدهد.

۰۴ تبلیغ دهان به دهان برای افزایش جذب مشتری

 حرفه شیرینی فروشی نیازی به تبلیغات اینترنتی و بنر های دیواری ندارد و بهترین تبلیغ، تبلیغ دهان به دهان و محلی میباشد که با کیفیت و قیمت و طعم مناسب میتوانید این تبلیغ را رواج دهید و باعث جذب مشتری و افزایش فروش  در مدت کمی شوید.

۵. فروش در ماه های محرم و عزاداری

 یکی از چالش های مهم این کسب و کار اثر پذیری از مناسبت های مختلف است. 

  مثلا در ماه های محرم و عزاداری ها میزان فروش به کمترین مقدار میرسد در ماه های محرم و صفر و عزاداری ها شما میتوانید از شیرینی های مذهبی وسنتی استفاده کنید.

بیشتر در این ماه ها میتوانید انواع حلوا ها و انواع شیرینی های برشتوک را تولید کنید مثل حلوای فنجانی،حلوای قیفی ،حلوای رولتی و …. و برشتوک های ساده ،شکلاتی و… که با تنوع بیشتر این شیرینی ها میتوانید در این ماه ها فروش خود را به حداکثر برسانید.

۰۶دکوراسیون داخلی مغازه برای جذب مشتری

برا همه افراد، مغازه شیرینی فروشی که از لحاظ دکوراسیون داخلی و بیرونی مدرن و مرتب باشد جذاب است و مخاطبان بیشتری را به طرف خود جذب میکند.

چیدمان مرتب شیرینی ها در ویترین های یخچالی که مانعی برای مشاهده شیرینی ها برای مشتری وجود نداشته باشد مهم است  زیرا که مشتری بر اساس انچه که میبیند خرید خواهدکرد.

نورپردازی در دکوراسون داخلی مغازه شیرینی فروشی از اهمیتی زیادی برخوردار است زیرا که باعث بیشتر شدن زیبایی شیرینی ها میشود وهمچنین حس تمیزی و قابل اعتماد بودن را به مشتری میدهد.

پخش موسیقی ملایم،پراکندن رایحه خوشبو از دیگر عواملی است که میتوانید در مغازه تان استفاده کنید.

همچنین از رنگ های روشن تر در دکوراسیون مغازه شیرینی فروشی خود استفاده کنیدو رنگ های مشکی ،قهوه ای ،خاکستری برای این حرفه مناسب نیست.

دکوراسیون داخلی مغازه شیرینی فروشی

چگونگی دکوراسیون داخل مغازه برای جذب مشتری بیشتر

۰7سعی کنیدخودتان تولید کننده باشید

یعنی خودتان کارگاهی نزدیک مغازه تان داشته باشید و در آن انواع شیرینی های خود را تولید کنید این کار هم باعث افزایش اعتماد مشتری میشود و هم میتواند سود شما را  40تا50 درصد بیشتر کند.

زیرا که شیرینی هایی که در کارگاه های بیرون تولید میشود نظارت چندانی روی آنها نیست و ممکن است در حمل و نقل این شیرینی ها اتفاقاتی بیفتد که از کیفیت آن کاسته شود. بنابراین اگر خودتان تولید کننده باشید باعث افزایش فروش و جذب مجدد مشتری به مغازه تان میشوید.

برای افزایش فروش بیشتر خودتان تولید کننده باشید

برای سود بیشتر خودتان تولید کننده باشید

۰8فروش اینترنتی شیرینی برای افزایش فروش

میتوانید از یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام و یا داشتن یک سایت برای فروش اینترنتی شیرینی خود اقدام کنید که در آن عکس و فیلم شیرینی ها و محصولاتتان را برای مردم بگذارید.

با این کار هم میتوانید فروش های عمده برای شهر های دیگر انجام دهید و هم فروش های عمده و خرده در شهر خود داشته باشید که با ایجاد مسابقات و اهدای جوایز میتوانید افراد بیشتری را برای خرید بیشتر و مجدد ترغیب کنید.