تورین که به ایتالیایی تورینو تلفظ میشود ،کلانشهری در شمال ایتالیاست، که در گذشته مرکز بزرگ سیاسی ایتالیا بوده است. این شهر از نظر قدرت اقتصادی پس از میلان و رم در رتبه سوم ایتالیا قرار دارد و همچنین بعنوان مرکز صنعت خودروسازی ایتالیا شناخته میشود.

1 53

تورین دارای میراث هنری و فرهنگی منحصر به فردی است

خانه‌های نجیب سابق، معماری نفس‌گیر باروک، موزه‌های غنی و بناهای تاریخی باارزش که امروزه نیز پابرجا هستند و تلفیقی بی‌نظیر از گذشته و حال ایجاد می‌کنند.
تورین پایتخت پیمونت و شهری جذاب است، جایی که تاریخ مهمی در این کلان شهر اثر خود را به جا گذاشته است که از گذشته می گوید و دائماً به آینده می نگرد. ابتدا یک دهکده کوچک حومه شهر، سپس یک پادشاهی، در نهایت با برکت صنعت فیلم و خودرو نیز در حال تبدیل شدن به مرکز نوآوری ایتالیایی است.

تورین دست کم گرفته شده است، اما هنوز نشانه هایی از لوکس بودن یک شهر قرن نوزدهمی، جوان، جذاب، پویا و باز به روی جهان را نشان می دهد. ترکیبی عالی از گنجینه‌های معماری و یادبود، موزه‌ها و گالری‌های هنری، سرگرمی، غذا و رویدادهای مشهور جهانی و جشنواره فیلم در تورین قابل مشاهده است.

تورین مقصدی عالی برای سفر به زیبایی های بی انتها است.

تاریخچه و حقایق جالب در مورد تورین

1 54

تاریخ جالب تورین در سال 218 قبل از میلاد آغاز می شود، زمانی که هانیبال ارتش کارتاژینی خود را به دشت های پیمونت هدایت کرد.

با آمدن ژولیوس سزار در سال 58 قبل از میلاد، گروه خانه های چوبی به نام تورین روم شناخته شد، مستعمره ای استراتژیک که گسترش یافت و در 28 قبل از میلاد به آگوستا تائورینوم تغییر نام داد. پس از فروپاشی امپراتوری، شهر توسط استروگوت ها مستحکم شد و سپس تورین به دست لومباردها و فرانک ها افتاد و در نهایت تبدیل به دوک نشین اسقفی در چهارراه مهم بین فلاندر و ایتالیا شد.

از سال 1280 پس از میلاد، تورین به خانواده ساووی تعلق داشت و در دوک نشین رو به رشد ادغام شد. سال 1563 نقطه عطفی برای شهر بود،دوک امانوئل فیلیبرتو تصمیم گرفت شهر را به عنوان پایتخت جدید دوک نشین ساووی نامگذاری کند. در اواخر دهه 700 و اوایل دهه 800، یکی از اولین شهرهای اروپا بود که سیستم های روشنایی گازی را به کار گرفت. هنگامی که ایتالیا در سال 1861 متحد شد، تورین پایتخت پادشاهی ایتالیا شد. در اوایل دهه 900، فیات و لانچیا یکی پس از دیگری تأسیس شدند و به لطف تأسیس اولین شرکت فیلم ایتالیایی Ambrosio Films، تورین به یک مرکز صنعتی و یک مرکز مهم سینمایی تبدیل شد. با کاوش در شهر، یک بار دیگر میراث غنی را تجربه خواهید کرد.

محبوب ترین غذاهای تورین

دوست‌داران غذا، آماده شوید تا ذائقه‌های خود را برآورده کنید.

1 52

غذاهای تورینی ریشه‌های روستایی را با غذاهای شیک Savoy Court و تأثیرات فرانسوی ترکیب می‌کند.

اولین غذایی که باید امتحان کرد، ویتلو توناتو است، برش های ترشی استیک فاسونا پخته با سس معروف توناتا سرو میشود.

کسانی که طعم‌های قوی را ترجیح می‌دهند، مسحور Bagna Cauda، سس Piedmontese با سیر، روغن زیتون فوق بکر و آنچوی خواهند شد.

دوستداران دسر، جیاندویا را با تمام طعم های شکلاتی اش، و همچنین بونت، یک پودینگ باستانی با تخم مرغ، کاکائو، ماکارون خشک و لیکور را دوست خواهند داشت.

غذاهای دیگری که باید حداقل یک بار در زندگی خود امتحان کنید عبارتند از: میستو فریتو پیدمونتی، تاجارین، آگنولوتی دل پلین، کاپونت و بولیتو پیمونته.

مکان های منحصر به فرد تورین

تورین پر از مکان هایی است که برای عاشقان و کاوشگران غیرمعمول است.

Untitled 8

یکی از این مکان ها Palazzo Fetta di Polenta، که یک ساختمان تاریخی با شکل عجیب است.

نمونه ای از این افسانه پورتون دل دیاولو، شهر اسرارآمیز مرتبط با سحر و جادو است که ساختمان تروکچی در لوالدیگی را بسته است، گفته می شود که در هنگام نماز شب شاگرد ،یک جادوگر ظاهر شده و دیو خشمگین او را برای همیشه زندانی کرده است.

همچنین مقبره بلا روزین، یک ساختمان نئوکلاسیک که کپی دقیقی از پانتئون روم است، مورد توجه است.

در نهایت، MAU، موزه هنری شهر تورین، یک تور در فضای باز جذاب است که شامل بیش از 180 اثر نقاشی شده بر روی دیوارهای ساختمان ها در منطقه کامپیدوگلیو است.