ریواس یکی از سبزی های فصل بهار می باشد که در تهیه ی غذا، سالاد، مارمالاد و مربا از آن استفاده می کنند. ریواس همانند دیگر سبزی ها دارای خواص بسیار است. این سبزی ارزشمند به درمان مشکلات معده، یبوست، سرطان، دیابت و سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند. علاوه بر این، ریواس در تقویت قدرت بینایی، حفظ سلامت قلب، لاغری، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد مغز نیز نقش بسزایی دارد.

این مارمالاد خوشمزه دلتان را می برد!

این مارمالاد خوشمزه دلتان را می برد!

روش تهیه ی مارمالاد ریواس

در این مقاله از سایت وان مارکت بهترین روش تهیه مارمالا ریواس را به شما آموزش خواهیم داد. اگر به پخت این مارمالاد علاقه دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ی مارمالاد ریواس

  1. ریواس خرد شده ۶ پیمانه
  2. شکر ۶ پیمانه
  3. پرتقال متوسط ۲ عدد

طرز تهیه مارمالاد ریواس

ریواس و شکر را با هم مخلوط کنید. پرتقال را ریز خرد کنید و همراه با مقداری پوست رنده شده آن را به ریواس اضافه کنید. مواد را بر روی حرارت بگذارید و اجازه دهید جوش آیند. سپس حرارت را کم کنید و بدون قرار دادن درب قابلمه، اجازه دهید به مدت یک ساعت آرام آرام آن ها بپزند. سپس مواد را از روی حرارت بردارید و کف های روی آن را جدا کنید. مارمالاد ریواس آماده را در شیشه بریزید، به گونه ای که کمی از سرشیشه خالی بماند. هوای اضافه را خارج کنید و در آن را محکم ببندید. شیشه ها را در قابلمه حاوی آب در حال جوش قرار دهید. آب باید روی شیشه ها را بگیرد؛ بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشند. سپس شیشه ها را از آب درآورید و بگذارید تا خنک شوند.