روزمرگی های ما به گونه ای است که باعث خستگی شده و ما اغلب برای کارهای کوچک نیز بی میل میشویم.این خستگی ممکن است بخاطر استرس روزانه ، کمبود ویتامین یا حتی بخاطر خواب بی کیفیت و ناکافی و.. باشد. اما میتوان با کارهای ساده، تغییر سبک زندگی و سبک تغذیه ای این خستگی را از خود دور کرد.

اقداماتی که شما را سرحال می کند

  • آب درمانگری ماهر که طراوت را درونتان جاری میکند

به جای خوردن نوشیدنی های کافئین دار ، آب را جایگذین این نوشیدنی ها کنید تا خستگی از شما دور شود. آب آرامش بخش است و باعث نشاط میشود. با در نظر گرفتن بدنتان شما باید روزانه 7 تا 8 لیوان آب بنوشید.

  • کافئین شما را خسته تر خواهد کرد

اگر برای دوری از خستگی به کافئین پناه میبرید این کار شما را خسته تر و بی قرار تر خواهد کرد. ممکن است بخاطر عادت بدنتان به کافئین پس از قطع کردن آن دچار سردرد بشوید پس بهتراست کم کم کافئین را ترک کنید. بعد از یک ماه از قطع کافئین تاثیر فوق العاده را روی بدنتان حس خواهید کرد. بهتراست به جای برخی مسکن‌ها و داروهای گیاهی ،چای، کولا و نوشیدنی‌های انرژی‌زا،کافئین در قهوه از آب یا آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.

  • ساکن نباشید وگرنه خسته خواهید شد

مهم نیست که حرکات ورزشی که انجام میدهید ،حرکات خیلی ماهرانه یا خاصی باشد بلکه همین که حرکات کششی انجام بدهید یا روزی 15 دقیقه پیاده روی کنید خستگی از تنتان در می اید به شرطی که این ورزش روزانه باشد . این روند را تا جایی ادامه دهید که بتوانید کم کم در هفته ها و ماه های آینده بتوانید ورزشهای سنگینی را هم امتحان کنید و زمان ورزش شما به 2.5 ساعت در هفته برسانید.

اضافه وزنی ارتباط مستقیم با خستگی دارد

حرکت کردن و انجام کارها با اضافه وزن خود باعث خستگی جز به جز اندام های بدن است. علاوه بر آن بخش هایی از بدن مثل قلب را تحت فشار زیادی قرار می دهد که سلامتی را به خطر می اندازد.

غذا های سالم بدنتان را سرحال می آورد 

خوردن میان وعده و غذاهای سالم را فراموش نکنید، خوردن غذا از مهمترین منابع تامین انرژی و دوری از خستگی است. غذاهای سنگین نخورید به جای آن غذاهای سبک در فاصله 4ساعته میل کنید.

خوب بخوابید تا خسته نباشید

خواب ناکافی یا بی کیفیت شما را در طول روز کسل خواهد کرد. حتما در ساعت مشخصی بخوابید و بیدار شوید. باتوجه به رده ی سنی خود طول زمانی مناسبی را بخوابید تا بدنتان استراحت کند. قبل خواب با گوشی کار نکنید و از غذا ها و ورزش های سنگین پرهیز کنید.

  • استرس بدنتان را از بین می برد

باید بدانید که هرچه انرژی دارید استرس مثل یک انرژی خوار ان را از بین خواهد برد. فعالیت های آرامش بخش را در دستور کار خود قرار دهید. کارهایی مثل کتاب خواندن، ورزش هایی مثل یوگا ، موسیقی ، فعالیت هایی که مورد علاقیتان است. تا حد امکان از محیط های استرس زا نیز دور باشید.

  • راهکار دیگر رفتار درمانی است

فکر کردن زیاد و رفتار های روانی این چنینی انرژی شما را از بین خواهد برد.رفتار درمانی یا صحبت درمانی را امتحان کنید و با از بین رفتن استرس ها و اضطراب ها به کاهش خستگی و خلق و خوی از تاثیرش شگفت زده بشوید.