فشار خون انسان چه بالا باشد و چه پایین باشد عوارض بدی برای سلامتی بدن دارد؛ خیلی از افراد در بزرگسالی شان دچار فشار خون بالا می شوند، فشار خون بالا باعث بیماری های قلبی و سکته می شود پس کنترل فشار خون بالا ضروری است تا دچار عوارض آن نشوید.

رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی ایجاد فشار خون بالا می باشد؛ همچنین چاقی هم یکی دیگر از دلایل فشار خون بالا می تواند باشد.
فشارخون بالا زمانی است که فشار خون در رگهای خونی که وظیفه ی انتقال خون از قلب به سایر قسمت های بدن را دارند، زیاد شود و به رگ ها و هم چنین اندام های بدن آسیب وارد می کند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از راه های ابتدایی مبارزه با فشار خون بالا است؛ بسیاری از خوراکی و نوشیدنی ها وجود دارند که خوردن آنها باعث کاهش فشار خون شما می شود پس اینها را در وعده های غذایی خودتان جای بدهید.

۵ نوشیدنی سالم برای کنترل فشار خون:

۱- شیر بدون چربی:

لبنیات مثل شیر و ماست باعث کاهش فشار خون می شوند، با مصرف کردن شیر و محصولات لبنی به کاهش فشار خون خود کمک کنید.

۲- آب گوجه:

خوردن روزانه یک لیوان آب گوجه باعث بهتر شدن سلامت قلب شما می شود، هم چنین آب گوجه فرنگی باعث کاهش فشارخون و کلسترول بد بدن می شود.

۳- آب چغندر:

نیترات موجود در آب چغندر باعث می شود فشار خون در رگ های خونی کنترل شود. هم چنین باعث بهتر شدن حرکت خون در رگ های خونی می شود.

۴-چای ترش:

چای ترش یک چای گیاهی است که هم به صورت سرد و هم به صورت گرم قابل مصرف می باشد، از خواص این چای به کاهش فشار خون می توان اشاره کرد.

۵- آب انار:

آب انار یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

۳ نوشیدنی که نباید در صورت داشتن فشار خون بالا مصرف کنید:

۱- قهوه:

قهوه یک نوشیدنی سرشار از کافئین می باشد که باعث سرحالی بدن می شود، روی سیستم عصبی مستقیم تاثیر می گذارد و باعث فشار خون بالا می شود.

۲- الکل:

مصرف زیاد الکل و فشارخون بالا باهم ارتباط مستقیمی دارند و الکل باعث افزایش فشار خون می شود.

۳- نوشابه و انرژی زاها:

این نوشیدنی هاهم باعث افزایش فشار خون می شوند و نباید مصرف کنید.