سفید شدن موی سر با بالا رفتن سن کاملا طبیعی است اما موی سفید در جوانان علت های دیگری دارد که مهمترین آن ژنتیک است. بغیر از ژنتیک، استرس زیاد، اختلال تیروئید، کمبود ویتامین و کشیدن سیگار باعث سفید شدن مو قبل از 40 سالگی میشود. موی سفید در جوانی باعث پایین آمدن اعتماد بنفس و بزرگ تر دیده شدن قیافه میشود و به ندرت کسی باشد که از این وضعیت راضی بوده و از موهای سفید خوشش بیاید بنابراین میخواهیم به شما روش هایی را بگوییم که موهای سفید را به راحتی از بین ببرید.

با این چند کار ساده از موی سفید خدافظی کن!

با این چند کار ساده از موی سفید خدافظی کن!

مصرف سیر را بیشتر کنید 🧄

گنجاندن سير در وعده‌هاي غذايي يكي از ساده‌ترين راه‌هايي است كه كمك زيادي به جبران كمبود منگنز در بدن مي‌كند. اگر بتوانيد سير را به عنوان چاشني اصلي به وعده‌هاي غذاي اصلي خود اضافه كنيد تاثير مستقيمي بر كاهش روند سفيدي موها خواهيد گذاشت. چه بهتر كه بتوانيد از سيري كه با پودر منگنز تغذيه شده باشد مصرف كنيد. اين سير مي‌تواند هم جبران كمبود منگنز بدن‌تان را بكند و هم در آن واحد عوامل سفيدي مو را در بدن‌تان كاهش دهد.

اين روغن مو را استفاده كنيد 👩‍🦱

اگر ترجيح مي‌دهيد علاوه بر درمان سفيدي موها به جوان‌شدن ساقه موهاي‌تان كمك كنيد، توصيه مي‌كنيم تركيب روغن حنا و نارگيل را تجربه كنيد. براي تهيه اين روغن كه مي‌تواند با يكي 2مرتبه استفاده موهاي سفيدتان را تيره كنيد. كافي است مقداري روغن نارگيل خالص از نزديك‌ترين عطاري محل زندگي‌تان تهيه كنيد و به اندازه يك استكان از آن را درون ظرفي بريزيد و آن را به شيوه غيرمستقيم روي حرارت قرار دهيد تا به جوش آيد.

وقتي روغن به جوش آمد آن را از روي حرارت برداريد و برگ‌هاي خشك شده گياه حنا را داخل آن بيندازيد. بعد از مدتي خواهيد ديد كه رنگ روغن به قهوه‌اي متمايل مي‌شود. براي استفاده از اين روغن كافي است اجازه دهيد به طور كامل سرد شود. سپس با كمك يك قاشق چاي خوري چند قطره از آن را روي موهاي‌تان بريزيد و با كمك بند دوم‌ انگشتان دست به آرامي موها را ماساژ دهيد. اين شيوه ماساژ مانع از آسيب رسيدن به ريشه مو و كنده‌شدن آنها مي‌شود. اين روغن را هفته‌اي 2 بار روي موهاي‌تان ماساژ دهيد و اجازه دهيد به مدت 30 دقيقه روي موهاي‌تان بماند.

هفته‌ای سه مرتبه با غذا سفیدی مو‌ها را سیاه کنید🍔

اگر موهای‌تان خیلی زودتر از آنچه که باید سفید شده و به دنبال راهی برای پوشاندن آن‌ها هستید، اگر انواع و اقسام رنگ‌های گیاهی و شیمیایی را تجربه کردید و باز هم شاهد رویش مو‌های سفید هستید، بهتر است به توصیه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با کمک طبیعی‌ترین نسخه‌ها برای همیشه از شر مو‌های سفید خلاص شوید. درمانگران طب سنتی اصلاح رژیم غذایی را بهترین شیوه درمان و از بین بردن سفیدی مو‌ها می‌دانند.

آن‌ها به مراجعان خود توصیه می‌کنند برای از بین رفتن سپیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها گیاهانی مانند پیاز، سیر، شاهی، هلیله سیاه و برنج سبوس‌دار را در وعده‌های غذایی‌شان بگنجانند. مصرف برنج سبوس‌دار و هلیله سیاه در وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی و جایگزینی آن به جای برنج معمولی در کنار مصرف گیاهانی مانند پیاز و سیر و شاهی تاثیر زیادی در برطرف شدن سفیدی مو‌ها و سیاه‌شدن آن‌ها دارد. تنها باید کمی صبر داشته باشید تا ببینید این خوراکی‌ها چطور جوان‌تان می‌کند.

از معجزه چای سیاه و تنباکو چه غافل نشوید

یکی از شیوه‌های طبیعی و بی‌دردسر برای از بین بردن سفیدی مو‌ها ماساژ مو‌ها با لوسیون گیاهی چای سیاه است. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم نیست از این داروخانه گیاهی به آن عطاری بروید. می‌توانید به راحتی این لوسیون را در آشپزخانه منزل‌تان تهیه کنید.

برای تهیه این لوسیون کافی است یک قاشق غذاخوری چای سیاه را با یک قاشق غذاخوری گیاه مریم‌گلی خشک شده با ۲ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد و یک لیوان از این جوشانده باقی بماند. سپس این جوشانده را از روی حرارت بردارید و آن را صاف کنید. اجازه دهید لوسیون به خوبی سرد شود. این لوسیون را هر هفته تهیه کنید و از آن برای ماساژ موهای‌تان استفاده کنید.

بهترین روش برای سیاه‌کردن تار‌های سفید مو این است که آن‌ها را با این لوسیون گیاهی ۵ دفعه در هفته ماساژ دهید. بهترین حالت آن است که برای شست‌و شوی موهای‌تان ازیک شامپوی گیاهی سبک استفاده کنید و پس از آن موهای‌تان را با این لوسیون ماساژ دهید. یکی دیگر از لوسیون‌های گیاهی و طبیعی که می‌تواند به تیره شدن مو‌های سفیدتان کمک کند جوشانده گیاه تنباکو است که به روش جوشانده چای سیاه آماده می‌شود. ماساژ این جوشانده نیز می‌تواند روند تیره شدن مو‌ها را تسریع کند.