جوش صورت از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی است که بیشتر نوجوانان و جوانان با آن درگیر هستند و مطمعنا کسی صورت با جوش و پر از قرمزی را دوست ندارد و همه دنبال راهی برای خلاص شدن از این جوش های مزاحمند. این عارضه ی پستی به دلایل مختلف در صورت ظاهر میشود اما به راحتی و بدون مراجعه به پزشک میتوانید آن را در خانه درمان کنید. روشی که به شما معرفی خواهیم کرد در درمان جوش بسیار مفید و تاثیر گذار است و طی یک هفته تاثیر شگفت انگیز آن را میبینید.

پوست شفاف و بدون جوش داشته باش

پوست شفاف و بدون جوش داشته باش

روش خانگی برای رفع فوری جوش

به عنوان بهترین روش این پیشنها میشود که چند خیار را رنده کرده و آب آن را بگیرید محتویات چند کپسول ویتامین e را به آن اضافه و مخلوط کنید ترکیب به دست آمده را در قالب یخ بریزید. هر بار یک تکه یخ را به پوست صورت خود بمالید. در ادامه

رفع جوش با روش خانگی

1- آب لیموترش

آب لیموترش تازه هم یک روش خانگی اثرگذار برای از بین بردن آکنه است. لیموترش حاوی ویتامین C است که می‌تواند به رفع باکتری‌ها یا ارگانیزم‌های میکروسکوپی کمک کند و قرمزی ناشی از جوش را کاهش دهد. اسیدهای موجود در آب لیموترش می‌توانند به منقبض کردن بافت‌های پوستی و خارج کردن چربی اضافی از پوست کمک کنند.

طرز استفاده

صورتتان را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید. سپس صورت خود را خشک کنید.

یک عدد لیموترش را نصف کنید و آب آن را بگیرید. آب لیموترش را با مقداری آب رقیق کنید.

مخلوط را با استفاده از پنبه روی نواحی مدنظر قرار دهید.

ممکن است احساس سوزش یا خارش کنید. این موضوع طبیعی است. با این حال اگر پوست حساسی دارید، لازم است بدانید که این روش درمانی برای شما مناسب نیست.

اجازه دهید آب لیموترش به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند تا پوستتان اسیدهای موجود در آن را جذب کند.

صورتتان را با آب گرم بشویید.

کار دیگری که می‌توانید بکنید این است که با مخوط کردن آب لیموترش و پودر دارچین یک خمیر درست کنید. خمیر را به مدت ۶۰ دقیقه روی جوش خود قرار دهید. این کار به درمان جوش صورت کمک می‌کند. اگر پوست حساسی دارید، از استفاده از این روش درمانی خودداری کنید.

2- بخور

بخور دادن یک روش عالی برای درمان خانگی جوش صورت به شمار می‌رود. این روش درمانی به باز کردن منافذ مسدود شده و خارج کردن سلول‌های پوستی مرده، چربی‌، باکتری و کثیفی از پوست کمک می‌کند. این موضوع در پاکسازی منافذ و نرم کردن پوست مفید است.

طرز استفاده

اول از همه مقداری آب را بجوشانید تا میزان آب به دو سوم قابلمه برسد. از آب خیلی داغ برای بخور دادن استفاده نکنید.

صورتتان را بشویید و موهایتان را ببندید.

آب داغ را درون یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و صورتتان را به‌آرامی به کاسه نزدیک کنید. حواستان باشد که صورتتان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید؛ وگرنه پوستتان می‌سوزد و آسیب می‌بیند. بهترین فاصله ۳۰ سانتی‌متر است.

ناحیه‌ی مدنظر از پوست را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور دهید.

این روش درمانی را یک بار در هفته انجام دهید تا پوستتان مرطوب و هیدراته شود.

همچنین می‌توانید مقداری روغن اسانسی به آب اضافه کنید. می‌توانید از روغن‌هایی مانند رزماری، اسطوخودوس یا نعناع استفاده کنید.

3- عسل

یک روش سریع دیگر برای درمان خانگی جوش صورت استفاده از عسل است. عسل ترکیباتی دارد که می‌توانند از رشد باکتری‌ها و میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا در منافذ پیشگیری کنند. علاوه بر این عسل خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند قرمزی، تورم و عفونت‌های پوست را کاهش دهد. این ترکیب یک جاذب رطوبت (هومکتانت) طبیعی محسوب می‌شود که به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کند. این موضوع در رفع خشکی پوست اثرگذار است.

احتیاط

برای رفع جوش صورت حتما از عسل خام استفاده کرده و از استفاده از محصولات فرآوری شده‌ی عسل اجتناب کنید. این محصولات ممکن است پوست را تحریک کنند. این موضوع ممکن است بدتر شدن جوش را به همراه داشته باشد.

طرز استفاده

  • ابتدا صورتتان را با یک صابون ملایم و آب ولرم بشویید. حواستان باشد که پوستتان را اسکراب نکنید و از حوله برای خشک کردن پوست خود استفاده نکنید، چون این کار منجر به تحریک پوست می‌شود.
  • عسل خام را با استفاده از اپلیکاتور پنبه‌دار استریل به‌طور مستقیم روی نواحی مدنظر بمالید.
  • اجازه دهید عسل به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. در این مدت زمان پوستتان را به‌آرامی ماساژ دهید تا عسل بهتر جذب پوست شود.
  • پوستتان را با آب گرم بشویید. از این روش خانگی دو بار در روز استفاده کنید.
  • یک روش خانگی دیگر برای درمان فوری جوش این است که عسل و پودر دارچین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. خمیر ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید و نیم ساعت صبر کنید. در پایان صورت خود را با آب گرم بشویید.