از جذاب ترین جاهای دیدنی تهران بام تهران است که مرتفع ترین و زیباترین جای شهر است و گزینه مناسبی است برای فرار از شلوغی شهر و استراحت در جایی که بهترین منظره طلوع و غروب خورشید را دارد.

در سال های اخیر امکانات رفاهی تفریحی زیادی مثل رستوران ها، زیپ لاین، سورتمه و مینی بوس های الکترونیکی و…به بام تهران اضافه شده است.اگر در تهران زندگی میکنید یا قصد سفر و گردش در تهران را دارید حتما چند ساعتی را  در این مکان آرامش بخش سپری کنید.

بام تهران کجاست؟

به بام تهران از انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال می گویند.

این مکان با هوای پاک و کوهستانی خود می تواند گزینه خوبی به خصوص در اواسط هفته برای دور شدن از هیاهوی شهر و گذراندن ساعت ها در لذت بردن از مناظر زیبا باشد.

1

آدرس بام تهران : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان والنجک، انتهای خیابان والنجک، بام تهران

دسترسی به پشت بام تهران

وسیله نقلیه شخصی: اگر وسیله نقلیه شخصی دارید باید از بزرگراه چمران شمال به سمت خیابان والنجک و سپس بام تهران بروید تا به بام تهران برسید. پارکینگ خودرو و موتور سیکلت برای تامین امنیت گردشگران راه اندازی شده است.

وسایل نقلیه عمومی: اگر قصد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، می توانید با تاکسی به خط اتوبوس تندرو شماره چهار تهران یا از اتوبان چمران به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) بروید و سپس با تاکسی به سمت بام تهران بروید یا از تاکسی تجریش استفاده کنید.

Untitled

امکانات رفاهی و تفریحی بام تهران

بام تهران یکی از محبوب ترین مقاصد دیدنی تهران محسوب می شود و در سال های اخیر امکانات بسیار خوبی برای آسایش گردشگران به آن اضافه شده است. از جمله این امکانات می توان به رستوران های جدید، زیپ لاین، سورتمه سقفی تهران، میدی باس های برقی برای تردد از قسمت پایین سقف به قسمت اصلی و بالایی اشاره کرد.

بگ جامپینگ (BAG JUMPING) : اگر از ارتفاع نمی ترسید و به دنبال یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در پشت بام تهران هستید، جامپینگ با کیف یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در بام تهران تجربه کنید. در بگ جامپینگ شما از یک برج از ارتفاع بسیار بلند می پرید. بستگی به این دارد که چقدر با استعداد هستید و مهمتر از همه اینکه چقدر شجاع هستید! شما می توانید قد خود را بالاتر و آدرنالین خود را افزایش دهید! نگران فرود نباشید! زیر شما یک بالشتک بادی نرم وجود دارد که روی آن می پرید.

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping): اگر برای مدت کوتاهی کاملاً در هوا معلق باشید چه احساسی خواهید داشت؟ در بانجی جامپینگ تهران تمام لذت این ورزش را تجربه خواهید کرد. نگران ایمنی چنین سرگرمی ها نباشید. تمام ابزارهای مورد استفاده از استاندارد کافی برخوردار هستند.

صخره نوردی : یکی از فعالیت های دیگری که در بام تهران می توان انجام داد، صخره نوردی است. این ورزش برای تمامی گروه های سنی مناسب است و هرکسی می تواند آن را امتحان کند.

ترامپولین جامپینگ (Trampoline Jumping): ترامپولین یکی از دستگاه های پشت بام تهران است و طرفداران خاص خود را دارد. می توانید ساعت ها به این گونه ورزش ها بپردازید و اوقات بسیار هیجان انگیزی را در پشت بام تهران سپری کنید.

سورتمه بام تهران : سورتمه بام تهران یکی دیگر از تفریحات بام تهران است که در شمال شهر بم قرار دارد. جالب است بدانید که این سورتمه در حال حاضر طولانی ترین سورتمه ایران به حساب می آید و حدود 250 نفر همزمان می توانند از آن استفاده کنند. ایمنی این دستگاه کاملا تضمین شده و قطعات آن استاندارد می باشد.

1 1

زمین تنیس : زمین تنیس توچال دارای دو ورودی برای مردان و زنان است. چه از دنبال کنندگان حرفه ای این ورزش باشید و چه مبتدی، می توانید از این قسمت استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید. در کنار زمین تنیس بام تهران، فروشگاه لوازم تنیس نیز وجود دارد که در صورت نیاز می توانید از اینجا خریداری کنید.

سینمای 5 بعدی بام تهران : شاید این قسمت برای بزرگسالان زیاد هیجان انگیز نباشد، اما اگر به بام تهران می روید، دیدن این سینما را به شما توصیه می کنیم. در این سینما از افکت های مختلف هیجان انگیز و جالب استفاده شده و بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این سینما استاندارد ایتالیایی دارد و برای طرفدارانش خوب است.

اتاق فرار : این اتاق فرار که با نام کیوب کلاب بام تهران شناخته می شود، یک مجموعه تفریحی است که روبروی اولین ایستگاه استراحتگاه قرار دارد. این جاذبه تفریحی می تواند شما را از نظر فکری به چالش بکشد و یک ساعت سرگرمی را برای شما فراهم کند. اگر قبلا اتاق فرار را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که Cube Club تهران یک گزینه بسیار مقرون به صرفه است.
زیپ لاین (Zip Line) : تله سیژ، می‌توان گفت این نقطه از بام تهران یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین مکان‌ها برای تفریح ​​در کنار خانواده و دوستانتان است. ارتفاع شما از زمین 60 متر خواهد بود و مسافتی تقریباً 200 متری را طی خواهید کرد.

شاید با شنیدن نام تله سیژ بدنتان بلرزد، اما حقیقت این است که اگر از ارتفاع نمی ترسید، این یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که می توانید در بام تهران انجام دهید. تله سیژ بام تهران از ایستگاه اول (نزدیک رستوران چشمه) حرکت می کند. به طور کلی این مجموعه شامل تله سیژ و اسکی است و در فصل زمستان گزینه مناسبی برای تفریحات زمستانی برای شهروندان داخلی و گردشگران خارجی است.

1 2

زمان بازدید از بام تهران

علاقه مندان می توانند همه روزه هفته از ساعت 5 الی 24 برای گردش و تفریح ​​به بام تهران مراجعه کنند.