حتما درباره چشمه های آب گرم سرعین در استان اردبیل شنیده اید یا از نزدیک دیده باشید.اما میخواهیم معروف ترین آبگرم های سرعین را که به خاطر فواید و خاصیت درمانی آنها برای بدن ،به آنها آبدرمانی نیز گفته میشود به شما معرفی کنیم تا در سفر به سرعین انتخاب راحت و بهتری داشته باشید.

آبدرمانی قهوه سویی

ساعات فعالیت:۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰

شماره تماس:۲۲۲۲۲۳۲۴-۰۴۵

آدرس:سرعین، خیابان طالقانی، آبدرمانی قهوه سویی 

آبدرمانی قدیمی و محبوب قهوه سویی در هتل آپارتمان قهوه سویی قرار دارد.

2 2

این آب درمانی به دلیل داشتن آب تیره، قهوه ای و ترش معروف است. محلول‌های بی‌کربنات کلر، رسوبات آهن، سیلیس، کلسیم، پتاسیم و سدیم موجود در آب آن در رفع گرفتگی عروق، درمان بیماری‌های روده، کاهش سنگ کلیه، تسکین درد مفاصل، رفع رماتیسم و ​​اعصاب بسیار مؤثر است.

1 8

از امکانات قهوه سویی می توان به استخر عمومی بزرگ، استخر کودکان، استخر گروهی با جکوزی، سونای خشک، سونای بخار، استخر آب سرد، بوفه، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ و … اشاره کرد.از مزایای این آبدرمانی این است که زنان و مردان می توانند به طور همزمان در دو بخش جداگانه استفاده کرد.

آب درمانی پهنلو(ارشاد)

ساعت کاری: 08:00 الی 24:00
شماره تماس: 045-32221214
آدرس: سرعین، خیابان ولیعصر، هتل و مجتمع آب درمانی ارشاد

2 3

آب درمانی پهنلو یکی از آبگرم های سنتی سرعین است که در شرق این شهر قرار دارد. استخر آبگرم حدود 50 نفر ظرفیت دارد و دمای آب به 44 درجه سانتیگراد می رسد. این آبگرم دارای ویژگی های بسیاری از جمله درمان دردهای عصبی، عضلانی، مفصلی، روماتیسمی و عضلانی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، مویرگ ها و عروق پوستی می باشد.

1 9

از امکانات آبگرم پهنلو می توان به استخر بزرگ آب درمانی، استخر کودکان، وان های انفرادی، بخش ماساژ، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، آبشار آب گرم، ماساژ ماهی (فیش‌تراپی)، حمام ترکی، تردمیل و دوچرخه داخل آب، بوفه، بخش خصوصی اشاره کرد.علاوه بر این، یکی از مزایای آن این است که مردان و زنان به طور همزمان در دو بخش مجزا استفاده میکنند.

آب درمانی ساری سو

ساعت کاری: آقایان: 08:00 الی 17:00; بانوان: 18:00 الی 24:00
شماره تماس: 045-32224060
آدرس: سرعین، مرکز شهر، آب درمانی ساری سو

1 10

چشمه آب گرم ساری سو یکی از قدیمی ترین چشمه های آب گرم سرعین است که در مرکز شهر قرار دارد.

استخر این آب درمانی 42 متر مربع مساحت دارد و آبدهی آن 6 لیتر در ثانیه است. گوگرد موجود در آب آن باعث شد که آب رنگ زرد مایل به سبز به خود بگیرد و این چشمه آب گرم به خاطر همین رنگ زرد نامگذاری شده است. در زبان ترکی ساری به معنی زرد و سو به معنی آب است. آب اسیدی، ترش و بودار آن حاوی سولفات، کلر، بی کربنات و کاتیون های سدیم، پتاسیم و منیزیم است که دارای خواص فراوانی از جمله درمان دردهای روماتیسمی و مفاصل، گشادکننده عروق خونی و رفع گرفتگی آنها، کند کردن ضربان قلب ،درمان بیماری های پوستی و غیره است.

2 4

از آنجایی که آب درمانی ساری سو قدیمی است، امکانات خاصی مانند آب درمانی گاومیش گلی ندارد. امکانات آن شامل استخر آبگرم، دوش، صندوق امانات، اتاق رختکن و حمام است.

آبگرم ساریسو و کاراسو در سال گذشته به دلیل بازسازی و تجهیز استخرهای آبگرم سرعین با یکدیگر ترکیب شدند.