اگر آب و هوای خنک و مطلوب همراه با غذاهای سنتی و در کنار چشمه های آبگرم طبیعی با امکانات رفاهی و گردشگری عالی میخواهید به سرعین سفر کنید.شهر زیبای سرعین آبگرم های زیادی دارد که در این جا 3 تا از معروف ترین آنها را معرفی میکنیم.

آبدرمانی گاومیش گلی

ساعات کاری: آقایان: 06:00 الی 13:00 و 17:00 الی 24:00 بعد از ظهر؛ بانوان: 13:00 الی 18:00
شماره تماس: ۳۲۲۲۲۲۳۵-۰۴۵
آدرس: سرعین، خیابان دانش، میدان گاومیش گلی، آب درمانی گاومیش گلی

آبگرم گاومیش گلی قدیمی ترین و معروف ترین آب درمانی شهرستان سرعین است که در بین شهروندان و گردشگران بسیار محبوب است.

1 5

چون در گذشته گاومیش ها برای استراحت در اطراف این چشمه آب گرم جمع می شدند نام خود را از آن گرفته است. دمای آب این آبگرم روباز به 46 درجه سانتی گراد می رسد و استفاده از آن در فصل سرد به دلیل دمای بالای آب لذتی مضاعف دارد. این آبگرم برای بیماری های قلبی، روماتیسم، دردهای عضلانی، بیماری های زنان، بیماری های پوستی و … مناسب است. این آبگرم حاوی املاح معدنی مانند کربنات، بیکربنات، کلرید، سولفات و کاتیون های کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است که برای بیماری ها بسیار مفید است.

Untitled 4

آبگرم گاومیش گلی به دلیل قدیمی بودن، امکانات خاصی ندارد و به خوبی از آن مراقبت نمی شود. امکانات آبگرم گاومیش گلی شامل دوش، اتاق ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه، صندوق امانات، دوش و غیره می باشد.

آب درمانی ژنرال

ساعت کاری: 08:00 الی 24:00
شماره تماس: 32222082-045
آدرس: سرعین، میدان گاومیش گلی، خیابان ژنرال، آبدرمانی ژنرال

1 6

آبگرم ژنرال یکی از آبگرم های قدیمی و اصلی سرعین واقع در هتل آپارتمان سپید سرعین می باشد. منبع آب این چشمه آب گرم  یک منبع اصلی خروجی از کف حوض است. دمای آب 43 درجه سانتیگراد، ترش و بی رنگ است. آنیون بی کربنات، نمک های معدنی مانند کلرید، سولفات و کاتیون های سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در آب آن در درمان دردهای روماتیسمی و مفاصل و آرامش اعصاب بسیار موثر است.

Untitled 5

از امکانات آبگرم ژنرال می توان به استخر عمومی، استخر کودکان، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حمام، صندوق امانات، بوفه، پارکینگ و … اشاره کرد. زنان و مردان دو بخش مجزا هستند.

آب درمانی بش باجیلار (دره لر سوئی)

ساعت کاری: آقایان: 08:00 الی 16:30; بانوان: 17:00 الی 24:00
شماره تماس: 24339630-045
آدرس: سرعین، بلوار شهریاری، آب معدنی بش باجیلار، سرعین

یکی از قدیمی‌ترین آب‌درمانی‌های سرعین، آبگرم بش باجیلار با آب استخر از چشمه بش باجیلار و آب دوش از چشمه گاومیش گلی است.

1 7

بش باجیلار که در زبان ترکی به معنای “پنج خواهر” است، این نام را به این دلیل گرفته است که آب در پنج مکان مختلف می جوشد. این چشمه آبگرم کدر، ترش و بد بو حاوی املاح فراوان با خواص فراوان از جمله کاتیون های منیزیم، سدیم، سولفات، کلسیم و بی کربنات کلسیم گازدار است و دمای آن به 35 درجه سانتی گراد می رسد. از خواص درمانی این آبگرم می توان به درمان روماتیسم، دیسک کمر، دیسک گردن، حساسیت های پوستی، آرتروز، گرفتگی عضلات، کنترل استرس و … اشاره کرد.

Untitled 6

امکانات آبگرم  بش باجیلار شامل استخر عمومی، استخر کودکان و نوجوانان، دوش انفرادی و عمومی، سونای بخار، سونای خشک، جکوزی، حمام ترکی، ماساژ، تونل باران، نمک درمانی، اتاق رختکن، توالت، صندوق امانات، مرکز درمانی و پزشکی و… اشاره کرد.