ریزش مو از دست دادن مو در ناحیه سر یا هر قسمت مودار دیگر در بدن است . هر فرد روزانه به صورت طبیعی بین 50 تا 100 تار مو ازدست میدهد اگر تعداد تار مو بیش از این تعداد باشد نشان دهنده ریزش موی شدید در فرد است.

ریزش موی سر یکی از دردسرهای بزرگ هر فردی هست که با آن دست و پنجه نرم می کنند برای جلوگیری از ریزش مو روش های زیادی وجود دارد ولی می توان از روش های خانگی هم برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد که تاثیر زیادی برای جلوگیری از ریزش مو دارد.

ریزش مو در بسیاری ازافراد رخ میدهد به همین دلیل  بهتر است از انجام برخی از کارها که در زیر به برخی از آنها اشاره شده اجتناب کنید:

  • از بستن موهای خود با تل سر یا کش خودداری کنید.
  • موهایتان را دور انگشت خود نپیچید یا به صورت عادتی نکشید.
  • از برنامه غذایی کامل که شامل تمام مواد غذایی و میوه ها وسبزیجات است استفاده کنید.

درمان ریزش مو غیرممکن نیست!

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

چند روش خانگی برای درمان ریزش مو

-آب سیرو پیاز برای تحریک رشد مو:

نصف یک پیاز قرمز متوسط را با چهار حبه سیر مخلوط کنید سپس آنها را بادولیوان آب و دو قاشق غذاخوری دارچین به مدت 15دقیقه بجوشانیدسپس انها را از روی حرارت بردارید و به مدت 4روز به همان حالت در جایی بگذارید بماند بعداز 4روز محلول را صاف کرده ودر هر بار استحمام موهای خود را با آن بشویید.

-ماسک شیر و جو ضد ریزش مو:

یک قاشق غذاخوری آرد جو+یک قاشق غذاخوری روغن بادام+یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید سپس بعداز دو دقیقه موهایتان را با آب و شامپو بشویید.

-روغن نارگیل برای رشد و تقویت مو:

روغن نارگیل را میتوانید شب ها قبل از خواب بر روی ساقه و ریشه موهای خود ماساژ دهید و صبح آن را بشویید.

-ماسک تخم مرغ وچای سبز برای افزایش جریان خون پوست سر:

یک عدد تخم مرغ را با چنگال بزنید سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده +یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید سپس بعداز 20دقیقه موهای خود را با آب وشامپو بشویید.

-ماسک تخم مرغ و آب سیب زمینی:

آب سه عدد سیب زمینی را بگیرید یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موهایتان بمالیدسپس بعداز 15 دقیقه موهایتان را بشویید.

_ماسک تخم مرغ و ماست:

یک عدد تخم مرغ+دو قاشق غذاخوری ماست +یک قاشق غذاخوری روغن خردل +یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موهایتان بمالید سپس بعداز 20دقیقه موهایتان را با آب بشویید.