سوهان کنجدی یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین شیرینی های ایرانی است. این شیرینی خوشمزه به دلیل داشتن کنجد و خلال پسته، دارای خواص بسیاری می باشد. سوهان کنجدی سرشار از پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این سوهان طبع گرمی دارد، بنابراین برای کسانی که دچار سردی مزاج شده اند، بسیار مناسب می باشد.

سوهان کنجدی دارای کلسیم، فسفر و آهن است و در بالا رفتن ضریب هوشی و تقویت حافظه نقش موثری دارد. این شیرینی فوق العاده سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و به تقویت دستگاه گوارش و قلب کمک می کند.

سوهان خوش طعم و مقوی با کنجد

سوهان خوش طعم و مقوی با کنجد

روش تهیه ی سوهان کنجدی

در این مقاله قصد داریم آسان ترین روش تهیه ی سوهان کنجدی را به شما آموزش دهیم. شما تنها با داشتن شکر، کنجد، خلال پسته و کره به راحتی می توانید این سوهان خوش طعم و مقوی را در خانه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی

  1. شکر یک سوم پیمانه
  2. کنجد یک دوم پیمانه
  3. خلال پسته 3 قاشق غذاخوری
  4. کره یک قاشق غذاخوری

دستور پخت سوهان کنجدی

ابتدا شکر را در یک ماهیتابه تمیز و خشک و بدون قاشق یا کفگیر بریزید. به هیچ وجه چیزی درون ظرف نزنید و اجازه دهید شکر آب شود و کاملا کاراملی شود و دانه های شکر درون آن نباشد. پس از آن کره را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. وقتی کره شروع به آب شدن کرد، باید ماهیتابه را خودتان تکان دهید. در این مدت به هیچ وجه چیزی درون ماهیتابه نزنید و شعله گاز را کم کنید تا نسوزد. ماهیتابه را به طور مداوم تکان دهید تا همه جای کره آب شود. کره که به خورد شکر رفت و آب شد، کنجد را اضافه کنید. حدود یک دقیقه هم بزنید تا عطر کنجد بلند شود. وقتی به این حالت رسید، آن را از روی حرارت بردارید (یعنی کامل کنجد خودش را ول می کند).

پس از آن درون قالب سیلیکونی را کمی چرب کنید و با قاشق کمی از مواد را بردارید و داخل قالب خوب فشرده کنید. در صورتی که قالب سیلیکونی ندارید، می توانید روی یک تکه فویل را کاملا چرب کنید و مواد سوهان را بر روی آن بریزید. سپس روی مواد را دوباره فویل بگذارید و وردنه کنید و با چاقو آن را تکه تکه نمایید. در پایان اجازه دهید سوهان ها سفت و شکننده شوند.