آیا تابحال شما هم درد لگن گرفته اید و این مشکل را تجربه کرده اید؟ برای درمان چه کارهایی انجام دادید؟؟ درد لگن یکی از درد های بدی است که ممکن است خانمها و یا حتی گاهی اوقات مردان هم دچار آن شوند. البته که درد در لگن در بانوان بیشتر دیده می شود و خانمها بیشتر درد لگن را تجربه می کنند و بیشتر در بین سن ۴۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد.

در لگن انسان عصب ها و استخوان های زیادی وجود دارد که عملکرد لگن را کنترل می کنند؛ درد لگن ممکن است به طور ناگهانی شروع شود و به مرور زمان درد بیشتر شود؛ ابتدا در قسمت بیرونی ران ظاهر می شود و در بخش های بالاتر و پایین تر خودش را نشان می دهد. هر گونه التهاب در نواحی مختلف لگن باعث درد و ناراحتی در لگن و گاهی اوقات در ران ها می شود.

درد لگن ممکن است به علت اختلالات گوارشی، دستگاه تناسلی و یا ادراری باشد، ۳ بیماری که علامت آن درد لگن در زنان است عبارتند از:

۱- کیست تخمدان:

کیست ها کیسه هایی هستند که داخلشان پر از آب است که داخل و یا روی سطح تخمدان ها قرار می گیرند، کیست در هر سمتی از بدن باعث نفخ، فشار و یا درد لگن می شود.

۲- بیماری التهابی لگن:

پی آی دی یک عفونت باکتریایی می باشد که در ناحیه رحم، دهانه رحم، لوله فالوپ، یا تخمدان ها و پس از کلامیدیا و سوزاک اجرا می شود، این بیماری با آنتی بیوتیک درمان می شود.

۳- عفونت ادراری:

در بیماری عفونت ادرار هنگام دفع ادرار سوزش و درد دارید و عفونت ادرار باعث تکرر ادرار هم می شود.